Product 1 of 7

Organic Propolis powder - 1A beekeepers quality 500g

< back to overview
* incl. tax, plus shipping
Ready for shipping
price per unit 199,80 € / kg
* incl. tax, plus shipping
Ready for shipping
  • Certified organic
  • Best beekeeper quality
  • Cheaper prices through direct importation
  •   Monitored and certified:

Our organic propolis powder comes from certified organic beekeeping facilities and apiaries and is monitored and certified by the German ecological inspection board ABCERT (DE-ÖKO-006).

The cleaned and partially wax-free propolis is ground into a fine powder.

Shelf-life: 3 years when stored in a dry place

  •   General information about propolis:

Propolis is a resinous substance that honey bees collect from the buds and wounds of various trees such as birch, spruce, poplar, horse chestnut, etc. It is composed of approximately 60% natural resin and pollen balm, and it is used to seal the hive. After the bees process the resin with wax, pollen and essential oils from flower buds, it becomes sticky at the temperatures that are prevalent in the hive.

Given that the insects live together in close proximity in the confined space of the hive, at about 35° C, the resin is used primarily to protect the hive by killing any bacteria, fungi and other microorganisms that may be introduced into the hive. The bees use the resin to coat the interior surfaces of the hive as well as the insides of the brood’s honeycomb cells with a very thin propolis film.
Mankind has known about the unique benefits of propolis for thousands of years. Indeed, in Egypt as well as in ancient Greece and Rome, propolis was used for healing wounds. The Indians used propolis powder to preserve dried meat and fish, berries and roots for longer periods of time. In Japan, propolis is used to preserve frozen fish.

 

writes
Euer Bio Propolispulver ist sehr schön vermahlen und eignet sich hervorragend zur Weiterverarbeitung. Schön finde ich auch, dass es nicht zusammenklumpt. Bleibe weiterhin zufriedener Kunde.
writes
Das Bio Propolispulver ist von bester Qualität. Haben auch schon minderwertige Ware von einem anderen Anbieter bezogen und mussten dort durch eine lange Regulierungsphase. Sind zufrieden und hoffen die folgenden Lieferungen sind ebenfalls von solcher Güte.
writes
Eine sehr zuverlässige Quelle, ganz offensichtlich für die verschiedensten Produkte. Ich beziehe hier seit Jahren gemahlenen Ginseng, immer reibungslos. Eine erste Adresse mit einem umfassenden Qualitätsangebot wie aus den 60iger Jahren - die Generation, die noch mit Schallplatten groß geworden ist, wird verstehen, was das bedeutet.
writes
Sind sehr zufrieden mit dem Produkt und der gesamten Lieferung!
writes
Ich habe das Produkt zusammen mit dem Gelee Royale gekauft und bin sehr zufrieden mit der Qualität und der Wirkung. Kaufe gerne wieder bei Ihnen ein. Freundliche Grüße Solveigh.
writes
Einwandfrei!
writes
Ich habe mit dem Pulver nun, wie in dem empfohlenen Link beschrieben, eine Tinktur angesetzt und bin vollends begeistert von Ihrem Produkt.
Mein Vater war früher Imker, aber leider hat er viele Geheimnisse seiner Arbeit mit ins Grab genommen. Ich bin froh Ihre Seite gefunden zu haben und werden gerne erneut bei Ihnen bestellen.
Viele Grüße
writes
Mein Pferd ist ein absoluter Tollpatsch und fügt sich immer wieder Verletzungen an Zäunen o.Ä. zu. Durch meine Heilpraktikerin habe ich den Tipp bekommen, eine Propolissalbe zu verwenden. Ich dachte mir einen Versuch ist es wert und bestellte mir das Propolis um es zu einer Salbe zu verarbeiten. Diese nutze ich nun regelmäßig bei Schwellungen der Beine meines Pferdes oder diversen Verletzungen. Es hilft tatsächlich sehr gut. Es bildet sich schnell eine Kruste, die dann rasch abheilt. So ist es fürs Tier wesentlich angenehmer. Ich bin begeistert! LG, Sabrina