Artikel 1 van 1

Biologisch bosbessenpoeder / Bosbessenpoeder

* incl. BTW, excl. verzendkosten
Direct leverbaar.
* incl. BTW, excl. verzendkosten
Direct leverbaar.
Wie houdt er niet van om terug te denken aan de tijd dat je als kind door het bos zwierf en bosbessen uit de struiken plukte.
Het woord superfood was toen nog onbekend, maar bosbessen waren net zo gezond. Bosbessen zijn dus een inheems supervoedsel en worden al duizenden jaren gewaardeerd als een wilde en gecultiveerde plant.

Onze bosbessen, zoals onze chaga en sparrenspruitenpoeder, worden in het wild geoogst in de bossen van Letland. Hier vinden bosbessen optimale groeicondities, aangezien bijna 60% van de Estse bossen biologisch gecertificeerd zijn.
Zo kunt u de kwalitatieve voordelen van het wild verzamelen combineren met de strenge controles van de biologische certificering.
Na de oogst worden de bosbessen onmiddellijk gevriesdroogd en gemalen om de waardevolle ingrediënten te bewaren.

Tegenwoordig worden bosbessen vooral geconsumeerd vanwege hun vitaminegehalte en de polyfenolen die ze bevatten. Vooral de kleurstoffen anthocyanen en looistoffen, die als antioxidanten in het lichaam werken, zijn opmerkelijk.

Verbruiken:

Ons biologische bosbessenpoeder is uitstekend geschikt als aanvulling op yoghurt, kwark, bessensmoothies.
Als kleurstof kan het natuurlijk ook gebruikt worden voor het bakken, bijvoorbeeld voor taartdeksels.
Ons biologisch Acai-poeder is ook geschikt voor dit doel.
Voor de blauwe kleuring adviseren wij ons Spirulina-extract en voor de groene kleuring van ons organische chlorella-poeder.
  • Biologisch gecertificeerd door de Duitse biologische keuringsinstantie ABCERT (DE-Öko-006)
  • kleurloos
  • zoetstofvrij
  • niet-gearomatiseerde
  • zonder bewaarmiddelen
  • suikervrij
  • Gelantinevrij
  • Gistvrij
  • Lactosevrij
  • uit natuurlijke bestanddelen
  • geschikt voor vegetariërs en veganisten
  • Minimale houdbaarheid: 12 maanden

Ingrediënten: Biologisch bosbessenpoeder

Oorsprong: EU-landbouw

voedingswaarden:

Calorische waarde: 1306 kJ / 100 g

Eiwit: 5,4 g / 100 g

Koolhydraten: 82 g / 100 g

daarvan suiker: 50 g / 100 g

vet: 1,6 g / 100 g

daarvan verzadigde vetzuren: 0 g / 100 g

zout: 0 g / 100 g

schrijft
Sehr nette Beratung vorab. Bestellung wurde prompt geliefert und Qualität der Produkte überzeugen. Großes Lob an das Team.
schrijft
Sehr fruchtig. Kann man als Getränk aufgießen oder in Quark etc. einrühren. Ich habe eine Heidelbeertorte mit Quarkcreme gezaubert und habe vor noch mehr mit dem Pulver zu probieren. Wer gerne backt, dem kann ich auch das blaue Spirulinapulver aus dem Shop empfehlen. Die blaue Farbe ist perferkt für meinen Krümelmonsterkuchen!
schrijft
Das Heidelbeerpulver löse ich in Wasser auf und es schmeckt sehr fruchtig und intensiv nach Wildheidelbeeren. Das Pulver hat eine sehr kräftige Farbe. Besonders gut gefällt mit, dass es keine Zusatzstoffe/Füllstoffe enthält. Zukünftig will ich auch Müsli, Joghurt und Quarkspeisen damit aufwerten.

Nach Rückfrage hinsichtlich des Herkunftslandes würde mir mitgeteilt, dass die Heidelbeeren aus Estland standen.
Wünschenswert wäre, dass das Herkunftsland direkt in der Produktbeschreibung steht, denn EU-Länder gibt es viele. Zudem weiß ich bei künftigen Bestellungen nicht, ob sich das Land mal ändert.

Geliefert wurde sehr schnell.

Einen Stern Abzug gibt es für die Verpackung. Es hätte auch eine kleinere Verpackung (zB Versandtasche statt Karton)gereicht, aber was mir noch wichtiger ist, dass der Beutel recycelt werden kann. Das geht nicht. Es ist ein Papierbeutel mit dünner festverbundener Folie. Die Folie lässt sich nicht vom Papier ablösen. Somit kann der Beutel nur als Restmüll verbrannt werden. (Wie diese Togo-Becher) Schade! „Papierbeutel“ haben den Anschein Öko zu sein, jedoch mit der festverbundenen Folie sind sie leider schlechter als reine Plastikbeutel. Vielleicht ist hier zukünftig eine andere Verpackung möglich.
Nett fand ich, den kleinen Magneten, den ich als Neukunde als Zugabe bekam. Danke.
schrijft
Fruchtig und lecker. Wir werden in jedem Fall noch mehrere eurer Produkte austesten!!!
schrijft
Ich habe das Heidelbeerpulver gekauft, um es auch mit anderen Lebensmitteln zu vermischen. Es schmeckt wirklich fruchtig. Im Nachtisch, Kuchen, Salatsoße oder in Wasser/Getränke schmeckt es sehr gut. Es hat eine intensive Farbe, wie bei frischen Beeren. Ist nur zu empfehlen !!! LG