Organic tumeric powder - pure tumeric powder without additives

Ready for shipping
* incl. tax, plus shipping
  •   Organic certified
  •   Without additives
  •   Mildly spicy
  •   Vegan

Yellow ginger, saffron root or, as is generally known, turmeric is one of the ginger plants and, just like ginger and ginseng, comes from Asia. Turmeric has been used for thousands of years in Asian and Indian Ayurveda, often in combination with psyllium husks. Here the spice is mainly used in dried form; in Thailand, however, the freshly grated tuber is mainly used to refine dishes. Thus turmeric is a true all-rounder.

The fresh yellow ginger has a slightly pungent flavour, while the powder has a mildly spicy taste when dried. Its yellow dye curcumin (or curcumin) has a strong colouring power and is a cheaper alternative to yellow saffron. Besides its use as an additive in food, curcumin is also used in cosmetics.

As the essential oils evaporate quickly, turmeric should be stored in a dry and dark place. Turmeric powder is ideal for seasoning many dishes, but also for colouring food. In large quantities it develops a pungent taste, in small doses turmeric adds a mild spice to your dish. Turmeric can also be taken as tea.

Our turmeric powder is free of additives and flavourings, contains no preservatives and consists exclusively of natural ingredients. Our product is gluten and lactose-free and suitable for vegans.

Write an anonym review about or login to write a review
writes
Ist doch eine ganz andere Qualität, als die ich so aus dem Geschäft kenne. Sehr gut....bestelle ich auf jeden Fall wieder. Danke.
writes
Mir gefällt das Pulver sehr gut - Frische und Qualität stimmen! Bleibe bei euch!
writes
Bin sehr zufrieden mit dem Pulver. Es hat eine tolle Farbe und eignet sich hervorragend für das Zubereiten von indischen Gerichten. Manchmal mache ich mir auch eine Goldene Milch damit. Bleib dabei!
writes
Vielen Dank für die nette telefonische Beratung zu Ihrem Kurkuma. Ich habe jetzt den Auftrag im Online Shop augegeben und freue mich sehr auf meine erste Lieferung.
writes
Frische und wirkstarke Ware. Einnahme bringt die erwüschte Besserung meiner Beschwerden. TOP!
writes
Schöne Ware. Lieferung ging fix. Das nächste Mal bestelle ich dann die größere Verpackung. Wollte erstmal testen wie die Qualität ist.
writes
Kurkuma hemmt Enzündungsvorgänge im Körper. Nehme es gegen meine Knieprobleme erfolgreich seit 3 Monaten nun ein. Bleibe gerne bei Ihnen als Anbieter.
writes
Ich bereite mir seit längerem schon jeden Morgen eine ´Goldene Milch´. Dazu nehme ich das Bio Kurkuma Pulver, Pfeffer, Zimt und alle anderen Gewürze die hinein müssen. Ein Getränk das süchtig macht :-)
writes
Sehr gutes Kurkuma-Pulver. Vielen Dank