Organic black currants - candied - healthy and tasty

Ready for shipping
* incl. tax, plus shipping
Everyone knows the aromatic taste of fresh currants.
Sun-kissed, currants reach a deep black colour when fully ripe and have a vitamin C content three times the daily requirement.
Red and white currants are also suitable for consumption.
The currant has been known as a cultivated plant since the Middle Ages and was initially used mainly in medicine, e.g. to cure scurvy.
Nowadays, currants are mainly used in the kitchen, for the preparation of desserts, cakes, jams and jelly.
We offer our currants in candied form, as a healthy snack.
• Certified organic by the German organic inspection body ABCERT (DE-Öko-006)
• no sweeteners
• unflavoured
• no preservatives
• Gelatine-free
• Yeast-free
• Lactose-free
• from natural ingredients
• suitable for vegetarians and vegans
• Minimum shelf life: 12 months


Ingredients: Organic currants, organic sugar

Origin: EU agriculture

Nutritional values:
Calorific value: 1463 kJ / 100 g

Protein: 3.4 g / 100 g

Carbohydrates: 74.1 g / 100 g
thereof sugar: 52.6 g / 100 g

fat: 2,9 g / 100 g
thereof saturated fatty acids: 1.11 g / 100 g

Salt: <0.1 g / 100 g
Write an anonym review about or login to write a review
writes
Wie früher aus dem Garten. Schmecken mir richtig gut.
writes
Es gibt nicht viel zu sagen, die Johannisbeeren sind einwandfrei, schmecken klasse, schöne Qualität. Danke, viele Grüße, Claudia Wolter
writes
Die Johannisbeeren schmecken ganz lecker. Sind echt für viele Sachen wie Kuchen, Müsli etc. einsetzbar. Bin sehr zufrieden!
writes
Die Bio Johannisbeeren sind eine gute Alternative zu frischen Johannisbeeren und sind auch länger haltbar. Habe die Beeren bereits in Müsli, Joghurt, in Kuchen und pur probiert. Schmecken sehr gut!!! Grüße
writes
Ich bin immer auf der Suche nach leckeren und gesunden Naschalternativen für mich und meine Kinder. Da wir alle recht wählerisch sind, bin ich froh bei Ihnen die leckeren Trockenfrüchte und auch die feinen Honige gefunden zu haben. Wir freuen uns auch auf weitere interessante Produkte in Ihrem Sortimen und freuen uns ebenfalls über Pröbchen Ihrer Produkte. LG Katharina Liebig
writes
Köstliche Nascherei. Probiere gerne das nächste mal noch eine andere Sorte.
writes
Sehr schmackhaft. Mein Mann und ich sind begeistert von dem Geschmack. Hier greifen wir gerne mehrfach zu.